Sklandus įmonės steigimas: ką daryti įsisteigus?

įmonės steigimasĮmonės steigimas yra tik vienas nedidelis žingsnis verslo vystymo link. Patikėkite, kalbame iš savo patirties. Įsteigus verslą reikia dar daug ką nuveikti, daug ką padaryti ir išmokti, tad čia pabandysime trumpai pristatyti apie esminius jaunos įmonės valdymo principus.

Įmonės steigimas prasideda nuo namų darbų. Pirmiausia reikia pamąstyti, kaip įmonė bus valdoma, kad išsirinktumėte tinkamiausią verslo formą. UAB steigimas yra paprastas, tačiau ar turite 2500 eurų, kuriuos galite permesti naujai įmonei? Gal vis dėlto reiktų pagalvoti apie MB, kur įstatinio kapitalo nereikia? Geriausia tokius dalykus konsultuotis su įmonių steigėjais, kurie tikrai patars ir padės išsirinkti.

Kiti namų darbai yra įmonės valdymas. Kas valdys, kaip valdys, kas bendraus su buhalterija. Jei renkatės MB, šis klausimas jums iškils ne kartą, nes šioje įmonėje direktoriaus gali ir nebūti…

Įmonės steigėjų darbas yra ne atstovavimas „Registrų centre“, o dokumentų parengimas pagal visus reikalavimus. „Registrų centras“ dabar daugiau dirba internetu, o ne prie langelio, todėl svarbu, kad visi dokumentai būtų paruošti tinkamai ir profesionaliai. Įsteigus įmonę, vienas iš pirmųjų dalykų, kuo reikia pasirūpinti yra įvairių dokumentų šablonai – bendradarbiavimo sutartys, darbo sutartys, prašymai išleisti atostogų, įsakymai, nurašymai, kasos kvitai ir t.t. Nuo jų tvarkingumo priklausys jūsų verslo sėkmė.

Vidiniai procesai irgi yra labai svarbu, tad aiškiai reikia numatyti, ką darys direktorius, o kas bus deleguojama darbuotojams. Taip pat svarbu nustatyti tam tikrą santykį su darbuotojais, tvarką, kaip jie dirbs, atostogaus, kaip bus paskirstomi įmonės „turtai“ – išmanieji telefonai, kompiuteriai ir t.t.

Įmonės sąskaitos yra labai svarbus dalykas. Vos tik įkurta įmonė mėgaujasi bankų nuolaidomis, todėl reiktų išsiaiškinti, kurie komerciniai bankai nuolaidas siūlo geresnes. Rekomenduojama turėti dvi sąskaitas skirtinguose bankuose, kad būtų galima turėti ne tik atsarginį planą krizės atveju, bet ir pasiūlyti patogesnį pasirinkimą atsiskaityti už paslaugas ar prekes jūsų klientams.

Vienas svarbiausių momentų – iš karto pasirinkti buhalterinės apskaitos teikėjus. Ar samdysite įmonę, ar ieškosite buhalterio įdarbinti bent 0,5 etato? Tai yra svarbu, nes reikia skaičiuoti, kas labiau atsiperka. Turėkite omenyje, kad buhalterinių paslaugų kaina įmonėse priklauso nuo dokumentų kiekio. Kuo daugiau sąskaitų išrašysite, tuo daugiau teks mokėti. Kuo daugiau darbuotojų samdysite, tuo didesnė bus ir kaina.

Visada vadovaukitės sveiku protu ir jūsų verslas suklestės!