Pagrindiniai dyzelinių variklių gedimai

dyzeliniu varikliu remontasPriimant sprendimą, kokį automobilį geriau pirkti, automobilio ekonomiškumas vaidina ne paskutinį vaidmenį. Ankščiau vairuotojai juokavo, kad “benzinas – automobiliams, dyzelinas – traktoriams, o dujos – blynams kepti”. Tačiau daugelis sutiktų, kad dabar situacija pasikeitė, o kai kurie dyzelinių variklių rodikliai net lenkia benzininius.

Ekonomiškumas – viena iš priežasčių, kodėl dažnas vairuotojas renkasi automobilius, varomus dyzelinu. Iš tiesų, dauguma pripažįsta, kad dyzelinu ar dujomis važinėti yra pigiausia, tačiau ar darant šiuos skaičiavimus atsižvelgiama į dideles eksploatacijos ir remonto išlaidas, kurioms taip pat būtina pasiruošti prieš įsigyjant dyzelinu varomą automobilį? Dyzelinių variklių remontas yra brangesnis, todėl kurui sutaupyti pinigai gali būti išleisti remontui

Dyzelinių variklių gedimai skirstomi į kelias grupes: netaisyklinga eksploatacija, nekvalifikuota techninė priežiūra, bloga dyzelinio kuro kokybė, natūralus variklio nusidėvėjimas, blogos kokybės detalės ir dyzelinių variklių remonto darbai.

Dyzeliniai varikliai yra pakankamai patikimi. Paprastai, trūkumai, susiję su projektavimu ar gamybos technologija, pasireiškia veikiant atšiauriomis sąlygomis arba pasiekus gamyklos nustatytą resurso limitą. Jeigu būtų kitaip, kokybiška technika ir geru aptarnavimu išlepinti vakariečiai užverstų gamyklas teismo bylomis. Tačiau, patekdami pas mus, automobiliai susiduria būtent su atšiaurokomis sąlygomis, be to neretai jie jau turi pakankamai didelį kilometražą, dėl to dažnai demonstruoja įvairias technines problemas.

Pagrindinė visų gedimų priežastis – naudojimo reglamento pažeidimas. Tepalus patartina keisti kas 7 500 km nepriklausomai nuo to, koks periodiškumas nurodytas instrukcijoje, ypač pilant degalus ne pačios geriausios kokybės, kuriuose dažnai būna padidėjęs sieros kiekis. Siera oksiduoja tepalus, dėl šio proceso vyksta variklio dalių ir tepalo sistemos užsiteršimas. Statistika rodo, kad 50% visų dyzelinių variklių gedimų sukelia nekokybiški degalai. Labiausia sistemai žalingas vanduo ir mechaninės priemaišos. Nuo jų neįmanoma apsisaugoti net perkant aukštos kokybės dyzeliną. Patys degalai gal ir bus geri, tačiau talpa, kurioje jie laikomi gali nebūti tinkamai prižiūrima.

Variklio ir kuro aparatūros nusidėvėjimas nuo didelio kilometražo užima nepaskutinę vietą gedimų sąraše. Pagrindinė problema yra susijusi su kompresijos sumažėjimu dėl stūmoklių grupės nusidėvėjimo. Šiuo atveju variklis blogai užsikuria esant šaltam orui net su žieminiu dyzelinu. Kitas svarbus nusidėvėjimo simptomas – padidėjusios alyvos sąnaudos ir padidėjęs karterinių dujų spaudimas. Šiuo atveju kapitalinis variklio remontas yra neišvengiamas.

Dyzelinių variklių remontas reikalauja nuodugnių žinių apie remontuojamo variklio konstrukciją, kruopštaus darbo pagal remonto instrukciją, taip pat aukštos kokybės detalių. Mėginimai dėl remonto kreiptis į neaukštos kvalifikacijos meistrus gali baigtis prarastais pinigais, laiku, o kartais ir beviltiškai sugadintu varikliu.