Kelias į sveikesnį gyvenimą

sveikesnis gyvenimas

Tikrai kone kas antras žmogus žino ir suvokia maisto svarbą gyvenime. Ne kartą esate girdėję, kad subalansuota mityba, miegas ir fizinė veikla ir it raktas rakinantis ilgesnio, sveikesnio bei kokybiškesnio gyvenimo link. Maistas mus ne tik užpildo ir pasotina, bet jo perteklius gali mus susargdinti. Nesveikas maistas gali sukelti širdies, kvėpavimo takų, sąnarių ligas, o taip pat ir vėžį. Sveika ir tinkama mityba skirta ne tik dailiosios lyties atstovėms, kurios nori pagražinti kūno linijas, suliekninti taliją. Subalansuota mityba taikoma net gydymo tikslais. Daugelis turintis problemų su oda turi išsitirti dėl tam tikrų maisto produktų ir juos apriboti bei pakeisti kitais. Taip pat visiems yra gerai žinoma maisto piramidė, kurios mažiausia ir smailiausia trikampio dalis yra saldumynai ir nesveikas maistas. Sveikos mitybos piramidė gali ne visiems tikti vienodai, kadangi vieni netoleruoja laktozės, kiti glitimo, treti yra vegetarai, todėl dažniausiai maisto piramidė yra sudaroma kiekvienam individualiai, jog organizmas gautų pakankamą kiekį vitaminu ir mineralų, bei kitų būtinų medžiagų normaliai organizmo veiklai palaikyti.

Žinoma, greitas ir vis didėjantis gyvenimo tempas ne kiekvienam sudaro sąlygas sveikai maitintis, kokybiškai išsimiegoti ar užsiimti fizine veikla. Tačiau būtina pagalvoti, jog gyvename tik vieną kartą ir jei žmogus neturi sveikatos, jam bus sunku patirti laimę, kadangi sveikata yra didžiausias turtas, kurį praradus naujo nebenusipirksi. Stresas gali išbalansuoti net itin gerai subalansuotą mitybą, kurioje netrūksta nei baltymų, nei riebalų ar angliavandenių. Stresas gali priversti organizmą atmesti tam tikras medžiagas, o kitas – kaupti, nors jų suvartojate pakankamai mažai. Todėl būtina kontroliuoti ne tik maistą, kurį valgome, bet ir gyvenimo tempą. Maisto dieta yra sudaryta iš įvairių maisto produktų, tačiau nereikia pamiršti ir vandens. Vanduo gyvybės šaltinis – ir tai tikra tiesa. Vanduo padeda mineralams įsisavinti, gerina odos, plaukų būklę, greitina medžiagų apykaitą, skatina didesnį energingumą.

Norint pradėti gyventi sveikiau reikia susitvarkyti ne tik mitybą, bet ir gyvenimo tempą, darbus, sumažinti stresą, gerti daug vandens, bei tinkamai išsimiegoti. Sveikas ritmas, miegas ir maistas atveria kelią į sveikesnį gyvenimą.