Dukano dietos istorija

Spręsdamas žmonių viršsvorio problemas, daktaras Dukan’as nusprendė sukurti svorio metimo metodą. Jis vadinasi Dukano dieta. Tai 10 patiekalų valgymo mitybos planas, kuriame angliavandeniai yra tavo priešas, o baltymaigeriausias draugas. Tai reiškia, kad reikia vengti daržovių ir net vaisių.

Dukano metodo istorijaPierre Dukano dieta pirmą kartą buvo paviešinta Prancūzijoje 2000 metais pavadinimu “ Je ne sais pas maigrir” (Aš nežinau kaip numesti svorio). Toks pavadinimas buvo iki 2010 metų prieš pavadinant ją tiesiog Dukano dieta. Nepaisant jau plateaus tokio tipo dietų pasirinkimo, Dukanas sugebėjo išpopuliarinti savo dietą. Jis radų garsių klientų, tokių kaip Kate Middleton, kuri prieš savo karališkąsias vestuves sugebėjo savo formą sugebėjo pagerinti dviem suknelių dydžiais. Visa tai buvo Dr. Dukano dėka.

Pierre Dukan’as pradėjo savo medicininę karjerą neurologijos srityje, bet nusprendė tęsti studijas mitybos srityje po to, kai parekomendavo savo draugui baltymų vartojimo dietą svoriui mesti. Pamatęs, kad draugas labia greitai mažina svorį, Dukanas nusprendė tobulinti ir labiau domėtis tokio tipo dietomis. Šiuo metu Dukano dietos knygo yra parduota daugiau nei 8 milijonus kopijų visame pasaulyje.

Tačiau, kaip ir dauguma dietų, ši taip pat gavo kritikos strėlių nuo sveikatos profesionalų. Dauguma jų pabrėžia, kad ši dieta prieštarauja sveikos ir subalansuotos mitybos principams. Per kelerius metus, ši dieta tapo ne tik viena populiariausių, bet ir viena labiausiai kritikuojamų.

Dieta

Dukano dieta yra labai panaši į ketogeninę dietą, kurių abiejų tikslas, nutraukti angliavandenių ir riebalų vartojimą. Tokiu būdu, kūnas atsisuka į glikogeną (sukaupti angliavandeniai) energijai išgauti, kurio nėra labai daug. Ketogeninės dietos verčia kūną pradėti naudoti riebalus vietoj angliavandenių, kad būtų gaunama energija. Tai dažniausiai ir degina riebalus. Didelis ketonų skaičius kūne, gali tapti problematišku ir privesti prie ligos, vadinamos ketozė.

Keturios Dukano dietos fazės:

Atakos fazė. Pirmoji fazė trunka nuo 5 iki 10 dienų ir greitai parodo rezultatus. Dietininkai turi valgyti patiekalus iš 72 baltyminių produktų. Visiškai draudžiami angliavandeniai.

Kaitaliojimo fazė. Kai toliau tikslingai vartojami baltymai, angliavandeniai lėtai pajungiami į mitybą. Tiesa, galima naudoti tik 28 angliavandenių šaltinius. Tai vien tik daržovės. Šioje fazėje taip maitintis reikia tol, kol pasiekiate savo svorio tikslą.

Įtvirtinimo fazė. Pamirštas maistas, toks kaip vaisiai, šioje fazėje pradedami pajungti į mitybą. Šioje fazėje taip pat galima suvalgyti iki 2 šventinių maistų (viskas, ko trokštate).

Stabilizavimo fazė. Jei sugebėjote grąžinti angliavandenius į gyvenimą nepriaugdami svorio, galite pereiti į šią fazę. Šioje fzėje galite valgyti beveik viską, tačiau atsiminkite, kad reikia kartais prižiūrėti valgomą maistą.

Kiek ilgai žmonėms reikia laikytis tokios dietos, sprendžia jų svoris, atletiškumas ir svoris kurio trokšta. Išsamesnę analizę atliko Atletiškas.lt komanda, ją galite rasti čia: Dukano dieta.