Drabužėliai kūdikiams – nuoroda į tėvų vertybes

drabužėliai kūdikiamsKūdikio auginimas – procesas, reikalaujantis daug dėmesio ir atsakomybės. Reikia žinoti, kaip elgtis įvairiose situacijose. Be to, svarbumu pasižymi atsakingas daiktų pasirinkimas. Pirkinius galima skirstyti į keletą sričių, tokių kaip miegas, maistas, apranga. Be abejonės, nemenko tėvų dėmesio sulaukia drabužėliai kūdikiams. Kol mažylis negali išreikšti savo nuomonės, atsakomybė dizaino požiūriu tenka būtent suaugusiems. Nesunku nuspėti, kad renkantis atsispindi pastarųjų nuostatos.

Yra įvairių posakių, liudijančių tėvų ir vaikų ryšį. Visi žinome tokias frazes kaip „kokie tėvai, tokie ir vaikai“ arba „obuolys nuo obels netoli rieda“. Šios mintys iliustruoja žmonių elgesį. Jos pritaikomos kalbant apie asmenis, kurių išvaizda ar veiksmai tokie kaip jų tėvų. Natūralu, kad augdami vaikai tėvus mato kaip pavyzdį, todėl ir perima tam tikrus jų charakterio bruožus bei dalį požiūrio. Aišku, visos kartos kuo nors skiriasi. Galima išgirsti nuomonių, kurios yra emocionalios ir nelabai kuo pagrįstos. Pavyzdžiui, frazė „na, ir jaunimas šiais laikais!“ gali būti kartojama ištisus dešimtmečius ar šimtmečius. Ir tikriausiai ji pajėgi sukelti ne kokius nors rimtus svarstymus, o tik šypseną. Apskritai frazė „dabar tokie laikai“ verta kultinės vardo. Ji kartojama įvairiausiais metais ir dėl to tampa mažiau paveiki. Kitaip tariant, siekiant paveikumo reikėtų ieškoti, kaip ją pasakyti kitais žodžiais. Štai tokie svarstymai atveda prie prielaidos, kad ir vaikai, paaugliai, jaunuoliai kaskart vis sulaukia piktesnio žodžio, neva elgiasi ar rengiasi kaip nors ne taip. Nesvarbu, ar tai 1996-ieji, ar 2006-ieji, ar 2016-ieji metai. Na, o protingi balsai teigia, kad visais laikais visko buvo. Jiems pritaria ir kita grupė, akcentuojanti, jog daug ką lemia tėvų pavyzdys.

Nuo tokių rimtų ir netgi sociologijos mokslo vertų temų galima pereiti prie to, apie ką užsiminta pradžioje – apie kūdikių rūbus. Tėvų, užsukusių į parduotuvę, žvilgsniai užklius už tų rūbelių, kurie atitinka jų skonį. Kita vertus, kai kurie kriterijai suformuoti visuomenės ir yra tarsi kanoniniai. Pavyzdžiui, rausva dažniausiai siejama su mergaitiška spalva, o štai mėlyna greičiausiai sudomins tuos tėvus, kurie susilaukė berniuko. Spalvų pasirinkimas siejasi su sociologija. Nagrinėti būtų galima ilgai, tačiau tai atskiro straipsnio verta tema.

Drabužėliai kūdikiams atspindi tėvų vertybes. Pirmiausia jauni tėvai pavyzdžiu laiko savo tėvus. Iš jų yra susiformavę tam tikras nuostatas. Žinoma, suaugęs žmogus vadovaujasi savo galva, todėl perkant mažyliui rūbus pademonstruojamos asmeninės nuostatos. Jos atsiskleidžia per įvairius kriterijus. Vienas jų – kokybė. Ji įvertinama kreipiant dėmesį į detales bei visumą. Aiškinamasi, kokia medžiagos sudėtis. Norima išrinkti tokį produktą, kuris nealergizuotų kūdikio odelės. Suprantama, vaikas rūbus išaugs. Tačiau tai tikrai nenumalšina kokybės reikšmės.

Svarbus aspektas – priežiūra. Prieš įsigyjant rūbą išsiaiškinama, kokios skalbimo ypatybės. O ir apie patį skalbimo procesą tėvai kalba atsakingai – juk kūdikio oda gerokai jautresnė nei suaugusio žmogaus.

Kad ir kaip norėtume gražiausių ir kokybiškiausių drabužių, prie sprendimo priėmimo prisideda kaina. Kokių trijų procentų kainos skirtumas įtakos pasirinkimui gal ir neturės. Vis dėlto net ir dailiausias gaminys gali atbaidyti, jei prie jo bus nurodyti realybės neatitinkantys skaičiai. Sprendimas kainos požiūriu taip pat gali būti nuoroda į jaunų tėvų nuostatas. Juk žmonių finansinis mąstymas skiriasi. Tad ir sąvokos „pigu“ bei „brangu“ suprantamos nevienodai. Lemiamą vaidmenį atlieka ir finansinis planavimas, ir gaunamo pajamos.

Drabužėliai kūdikiams – nuoroda į pačių tėvų vertybes bei nuostatas. Ši tema aktuali tiek dizaino, tiek kokybės, tiek kainos požiūriu. Pasirinkimas parduotuvėse nemažas, tad rūbelių paieška prilygsta įdomiam ir atradimų kupinam žygiui.