Diskusijos apie SEO: mobilioji versija

SEO paslaugosGinčuose gimsta tiesa? Gali būti. Kalbėdami apie SEO reikalus, galime įsivelti į tokias diskusijas, kurių baigtis visiškai neaiški ir neapibrėžta. Diskutuojame vadovaudamiesi spėjimais, o ne patvirtinta informacija. Bet diskutuoti apie SEO tikrai verta.

Šį kartą norėtųsi padiskutuosi apie mobiliąsias tinklalapių versijas. SEO paslaugos dažnai apima mobiliosios versijos sukūrimą, tačiau, ar tikrai tai SEO agentūros darbas?

Mobilioji versija dabar tampa itin aktuali. Neseniai Google paskelbė, kad tinklalapiai, neturintys ar su netvarkinga mobiliaja versija bus savotiškai baudžiami – mobiliojoje paieškoje jų puslapiai bus rodomi žemiau, nei normalioje, net jei pastarieji už-ima itin aukštas vietas. Žmoniškai kalbant, jei turite puslapį, kuris per kompiuterį rodomas pirmajame trejetuke, bet jo mobilioji versija netvarkinga, Google jį rodys kitame puslapyje tarp mobiliosios paieškos rezultatų. Tai negerai. Gal net nesąžininga, tačiau realybė yra tokia – mobiliosios versijos turi būti sutvarkytos visiems tinklalapiams.

SEO paslaugos teikėjai dabar trina rankomis – klientams ūš ausis apie mobiliųjų versijų privalumus ir bandys iš to uždirbti. Ar tikrai jie turi sukurti mobiliąsias versijas? Deja, tai interneto puslapių kūrėjų sritis.

Paaiškinsime, kodėl. Visų pirma, reikia suvokti, kad yra 2 būdai perduoti informaciją išmaniųjų įrenginių vartotojams. Pirmas – sukuriant lankstų puslapio dizainą su dideliais mygtukais ir specialiais navigaciniais sprendimais. Antras būdas – sukurti subdomeną m.jusuimone.lt ir jame pateikti labai supaprastintą puslapio versiją su ta pačia informacija.

Taigi, ką rinktis – patvarkyti esamo tinklalapio HTML ir CSS kodą, ar sukurti dar vieną puslapį be „dizaino“ su ta pačia informacija? Iš SEO pusės mažiau problemų kyla su kodo tvarkymu, nes m.jusuinmone.lt turi tą pačią informaciją ir čia jau be SEO konsultacijų neapsieinama, nes reikia dirbti su rel=“canonical“ atributu, kuris nusako, kuris informacijos šaltinis yra pagrindinis, o kuris tik „skolinasi“ informaciją, bet jos nevagia. Neteisingai sutvarkyti šie vidinės optimizacijos reikalai gali pražudyti abi svetaines, tiek normalią, tiek mobiliąją, todėl mūsų rekomendacija būtų geriau dirbti su HTML ir CSS kodo atnaujinimu ir navigaciniais sprendimais. Tai gal ir brangiau, bet efektyviau.

Kuriantiems naują puslapį taip pat reiktų žinoti, kad dizainas turi būti lankstus (Responsive). Tai dizaineriai gali padaryti gana nesunkiai, jei tik duodama tokia užduotis iš karto. Tada papildomos SEO paslaugos mobiliajai svetainei nebus reikalingos.