Diskusija apie SEO: ar reikalingi raktiniai žodžiai?

SEO paslaugosŠiandien nuomonių ringe susitinka du SEO profesionalai: mėlynajame kampe stovi ir kovai ruošiasi konservatyvių pažiūrų SEO profesionalas, o raudonajame kampe – šiuolaikiškas ir tik Google rekomendacijų besilaikantis rinkodaros specialistas. Patirtis prieš jaunystę ir idealizmą – kas nugalės?!.

Pirmas raundas – diskusija apie raktinius žodžius.

„Raudonasis“ pašnekovas drąsiai žengia į priekį ir teškia pirmąjį antausį:

Raktažodžių nebereikia iš viso – tai atgyvena!

„Mėlynasis“ priešininkas atrodo kiek sutrikęs, tačiau nusišypso. Jis jau ne kartą girdėjęs panašaus lygio sapaliones, atseit „SEO yra miręs“. Jo patirtis sako visai ką kita – tik tikslus raktinis žodis atneša norimus SEO rezultatus. Jei tekste interneto puslapyje nėra tikslaus raktinio žodžio, vargu, ar Google jį atras iš viso.

„Raudonasis“ nesutrinka – jo žiniomis Google robotai yra patys išmaniausi ir beveik robotai, gebantys suprasti kalbą taip, kad tikslių raktinių žodžių nereikia.

Teisėjai tariasi. Deja, taškai neskiriami nė vienam kovotojui: 0:0.

Rezultatas visiškai nestebina. Šiuo klausimu kol kas nesutaria nei tradicinio, nei šiuolaikinio SEO specialistai. Akivaizdu tik tai, kad raktinis žodis gali sutapti su tema. Dėl to sakyti, kad nebereikia raktinio žodžio – negalima. Taip pat tvirtinti, kad Google tiksliai supranta lietuvių kalbą irgi negalima. Jei angliškai jis gana tiksliai interpretuoja temas, tai lietuviškai to gali neatsitikti niekada, kaip ir su kokybišku vertimu – rinka per maža…

Antras raundas – diskusija apie nuorodų pirkimą

„Raudonasis“ vėl nerimsta:

Atgalinių nuorodų pirkti negalima – tik gauti dovanų.

„Mėlynasis“, atrodo, tikėjosi šio gudraus ėjimo. Jo mintis aiški – kaip Google gali patikrinti, kad už nuorodą buvo mokėta? Pagal daugumos šalių įstatymus, sąskaitos faktūros yra konfidenciali informacija, kurią paviešinti privalu tik teismo prašymu. Google nepaduos į teismą kiekvienos SEO kompanijos, kad įsitikintų, jog už nuorodas buvo sumokėta.

Tradiciškai mokamos nuorodos buvo dedamos puslapio apačioje, tačiau dabar ši praktika nebetaikoma. Rašomi kokybiški straipsniai, kuriami tiksliniai tinklaraščiai, dirbama su turinio rinkodara. „Pirktos nuorodos“ – labai neapibrėžtas terminas, kuris yra daugiau Google prašymas, nei reikalavimas.

Rezultatas 1:0, tradicinio SEO šalininko naudai.

Trečias raundas – diskusija apie nuorodų tekstus

Jau tapo įprasta matyti „raudonąjį“ smūgiuojantį pirmą. Jis ir šį kartą nesusilaiko:

Dauguma nuorodų turi būti ant įmonės pavadinimo arba interneto puslapio adreso.

Tai vadinama „brandinėmis“ nuorodomis, kurios turi auginti puslapio autoritetą, o ne suteikti pranašumą tam tikriems raktiniams žodžiams.

„Mėlynasis“ kovotojas smogia atgal: Google patinka ir kitokios nuorodos, kai nėra persistengiama. Nuorodas galima dėti ant nesusijusių raktinių žodžių, taip pat ir ilgų raktinių žodžių ar frazių. Svarbu, kad nebūtų per daug su vienodais žodžiais.

Teisėjai vertina kovą ir pasitarę parodo verdiktą – „mėlynasis“ laimėjo kovą – 2:0.

Iš tiesų SEO ekspertai nesutaria, kiek procentų visų nuorodų turėtų būti „brandinės“ nuorodos, o kiek ant raktinių žodžių. 20 proc. raktažodinių nuorodų atrodo visiškai logiška proporcija, tačiau tai jau spekuliacijos, nes Google nėra pasakęs nieko konkretaus apie nuorodų tipą.

Po diskusijos peršasi išvada, kad neskubėtume aklai laikytis Google nuorodų, tačiau reikia laikytis nuosaikių metodų.

Ieškote patikimų SEO specialistų? Klauskite jų Taurusmedia.lt tinklalapyje.